Voorbereidingen voor Finland - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van larissadecroon - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voor Finland - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van larissadecroon - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voor Finland

Door: Larissa de Croon

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2018 | Nederland, Nijmegen

Hallo allemaal,

De reis naar Finland begint al dichter in de buurt te komen. Ik ga daar namelijk vanaf begin januari tot eind mei studeren aan de universiteit van Jyväskylä. Nog zo'n anderhalve maand en dan is het al zo ver. Ik kijk er ontzettend naar uit, maar het is toch ook best wel spannend.

Het verbaast me hoeveel er geregeld moet worden, voordat het buitenlandavontuur kan beginnen. Een test over mijn niveau Engels en een dozijn formulieren die inmiddels (bijna allemaal) zijn afgerond. De laatste paar papieren stuur ik eind deze week op. Als het goed is, zit de berg papierwerk er dan eindelijk op.

Afgelopen maandag hebben we onze vlucht geboekt. Een grote stap in dit voorbereidingsproces. Nu is het echt officieel en is geen weg meer terug. Binnenkort heb ik ook een kijkavond voor mijn kamer in Nijmegen. Ik hoop iemand uit te kiezen die de komende maanden goed op mijn spullen kan passen. Dat moet vast helemaal goed komen.

Daarnaast heb ik ook al een stapel kleren ingeslagen die perfect zouden moeten zijn voor het koude weer waar ik in terecht ga komen. Soms vraag ik mezelf wel eens af waarom ik zo'n noordelijk land heb uitgekozen. De mensen die mij goed kennen, weten dat ik dol ben op de zomer en alles wat met warmte en zon te maken heeft. Ik zal een andere keer schrijven over waarom ik dan toch de beslissing heb genomen daar te studeren.

Ik hoop tot dan,
liefs Larissa

  • 14 November 2018 - 13:41

    Angelique :

    Heey wat leuk dat je dit blog gaat bij houden over je Finse avontuur. Ik ga je zeker volgen! Heel veel succes en plezier bij de voorbereidingen. Groetjes Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Nov. 2018
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 6920

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 30 Mei 2019

Finland

Landen bezocht: